تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

خلافت و امامت أمیرمؤمنان علىّ بن أبى طالب علیه السّلام بر احادیث نبوى فراوانى استوار شده است ، كه از جمله آنها حدیث ثقلین مى باشد .

رسول خدا صلّى الله علیه و آله فرمود :

انّى خلّفت فیكم الثّقلین ، كتاب الله و عترتى اهل بیتى  و أحدهما أعظم من الآخر و انّهما لن یفترقا حتّى یردا علىّ الحوض یوم القیامه (378)

من در میان شما دو وزنه گرانبها را به یادگار گذاشتم ، یكى كتاب خدا قرآن و دیگرى عترت من یعنى اهل بیت من مى باشند ، كه یكى عظیم تر از دیگرى است ، و آن دو از همدیگر جدا نمى شود تا روز قیامت كه در كنار حوض كوثر بر من وارد مى شوند .

و دیگرى حدیث غدیر مى باشد ، كه در آن رسول خدا صلّى الله علیه و آله چنین فرمود :

من كنت مولاه ، فهذا علىّ مولاه ، ألّلهمّ وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله (379)

هر كه من مولاى اویم این على مولاى اوست خداوندا دوست او را دوست دار و دشمن او را دشمن دار و یارى كننده او را یارى ده و رها كننده او را رها كن

و دیگرى حادثه غدیر است كه در بیعت نمودن صد و بیست هزار مرد و زن صحابه با على علیه السّلام در غدیر خم نمایان گردید ، و در سال دهم هجرت بعد از بازگشت از حجّة الوداع به وقوع پیوست .

و رسول خدا صلّى الله علیه و آله در روز شهادت خود فرمود :

علىّ مع القران و القران مع على لایفترقان حتّى یردا على الحوض یوم القیامه (380)

على همراه قران و قران همراه على است و از همدیگر جدا نمى شوند تا زمانى كه بر حوض در روز قیامت بر من وارد شوند

و احادیث و روایات بسیار دیگرى نیز در این زمینه وجود دارد .

بنابراین أدّله بسیار قوى و صحیح و متواتر ، مبنى بر خلافت علىّ بن أبى طالب علیه السّلام در دسترس مسلمانان بوده است ، كه به هیچ وجهى نمى توان آنها را انكار نمود ، یا از آنها غافل شد .

و هنگامى كه رجال سقیفه به قدرت دست یافتند ، براى اثبات صحّت و حقانیّت خلافت خود ، سعى كردند به هر دلیل بى اساسى چنگ زنند .

و رجال حزب قریش ، به همین شیوه پیش رفتند ، و همواره مشغول ساختن فضائل و مناقبى شدند كه بعضى از آنها را حتى خلفا ، در زمان حیات خود نشنیده بودند .

و از همین مناقب موهوم ، منقبت حضور أبوبكر در غار و هجرت وى با رسول خدا صلّى الله علیه و آله به مدینه مى باشد . و با تحریف روایت آمدن عایشه و مادرش از مكّه به مدینه توسط عبدالله بن أریقط بن بكر راهنماى پیامبر صلّى الله علیه و آله به نفع أبوبكر ، این مطلب ، یعنى منقبت حضور أبوبكر در غار و هجرت را آسان نمودند .

و نام أبوبكر را در هر روایتى كه از غار و هجرت سخن مى گفت داخل كردند تا منقبتى را برایش ایجاد كنند ، كه بر صحّت قضیّه بدست گرفتن قدرت ، وى را یارى نماید .

و رجال حزب قریش ، روایت ساختگى حضور أبوبكر را در غار براى او فضیلتى عظیم قلمداد نمودند . و اینك بعضى از روایات را كه بین غار و خلافت ایجاد رابطه مى نماید ذكر مى كنیم .

ابن اسحاق از زهرى از انس بن مالك روایت نمود ، و بیعت سقیفه را یاد آورى و عمر و أبوبكر را ستایش كرد و قضیّه غار را ذكر نمود (381) .


[378] ـ نهج البلاغه 154 ج 1 ،ألمعجم الكبیر طبرانى ح 4971 ، ألدّر المنثور سیوطى 60 ج 2 ألصّواعق المحرقه 89 .

[379] ـ تاریخ الإسلام ، خطیب بغدادى 232 ، مسند احمد 281 ج 4 ، ألتّمهید فى اصول الدین ، الباقلانى ، 171 ، ألصّواعق المحرقه 26 .

[380] ـ مستدرك حاكم 130 ج 3 .

[381] ـ ألصّوارم المهرقه ، نور الله تسترى 63 .




[ جمعه 22 اردیبهشت 1391 ] [ 07:51 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب