تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

ابن حجر مى گوید : این فضیلت ، كه او یكى از دو نفر در غار بود ، با عظمت ترین فضائل اوست كه به سبب آن استحقاق خلیفه شدن بعد از پیامبر صلّى الله علیه و آله را بدست آورد (382) یعنى اگر عبد الرّحمن بن عوف هم به خلافت مى رسید رفیق و همسفر پیامبر صلّى الله علیه و آله در غار مى گردید ، پس انسان آگاه به خوبى در مى یابد كه در این جولانگاه علاقه و رغبت سیاسى براى استوار كردن پایه هاى امامت سیاسى و ایجاد منقبت بزرگ براى خلیفه ، نقش خود را ایفاء كرده است .

ابن حجر از علتى كه وى را بازداشت تا بگوید خوابیدن على علیه السّلام در بستر رسول خدا صلّى الله علیه و آله از فضائلى است كه بواسطه آن على علیه السّلام مستحقّ جانشینى پیغمبر مى گردد پرده بر نداشت ، با آنكه این روایت صحیح ، و روایت أوّل باطل مى باشد .

آرى رجال سیاست دائماً اعتماد بر ظواهر كرده ، و ساختمانهاى بى اساس خود را بر همان ظواهر بنا مى كنند ، لكن گوهرهاى ارزشمندى را كه درخشش آنها دیده ها را پر مى كند رها مى نمایند .

و در پى نظریّه حزب قریش كه رجال و پیروان آنان را تمجید مى نماید ، بخارى در كتاب خود ، روایت داستان سرایان را از عامر ابن فهیره كه گمان مى رود در غار و هجرت حاضر بوده ذكر مى نماید ، و روایت كرده اند كسى كه وى را به قتل رسانید ، صعود او را به آسمان مشاهده كرده است (383) یعنى مثل عیسى علیه السّلام به آسمان بالا رفت ! و اگر از آنان درباره سبب این منقبت ذكر شده سؤال كنیم ، در پاسخ مى گویند : علّت این منقبت در حضور وى در كوه ثور و در خدمت وى به اهل غار نهفته است !

لكن همین داستان سرایان از مصاحب و همراه حقیقتى رسول خدا صلّى الله علیه و آله در غار و در هجرت یعنى عبدالله بن أریقط بن بكر اصلا تمجید و ستایش نكرده اند و صعود او را به آسمان هم روایت نكرده اند زیرا گناه عمده او این بود كه از اتباع أبوبكر نبوده و از رجال حزب قریش نمى باشد بلكه به او اسائه كرده و با توصیف به كفر مذمتش نمودند .

و هدف رجال حزب قریش از این مطلب به حاشیه بردن حضور و نقش وى در غار و هجرت بود تا میدان را در مقابل روایات كاذب خود در این موضوع توسعه دهند . و در همین راستا شیوه توصیف اشخاص به مسلمان و كافر از مسائلى گردید كه حكام بمنظور صلاحدید خود با گوشه چشم دزدانه بدان نظر مى كردند .

و آنچه شایسته ذكر است آنست كه رجال حزب قریشى براى تثبیت خلافت أبوبكر بر چهار ركن اساسى اعتماد كردند .

ركن أوّل : حضور وى در غار و هجرت .

ابن حجر در این باره مى گوید : این فضیلت عظیم ترین فضائل وى مى باشد .

لكن ما مى گوئیم عظیم ترین داستان دروغین در تاریخ مسلمانان است و با مساعدت الهى و پیرو آیه شریفه :

... فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أمّا ما یَنْفَعُ النّاسَ فَیَمْكُثُ فِى اْلأَرْضِ كَذلِكَ یَضْرِبُ اللهُ اْلأَمْثالَ (384)

آن كف بزودى نابود مى شود اما آن آب و فلز كه به خیر و نفع مردم است در زمین باقى مى ماند .

این كتاب موضوع حضور أبوبكر را در غار و هجرت ، از اساس باطل نمود و پایه هاى آن را ویران كرد ، و باطل بودن آن را كشف نمود .

ركن دوّم : اقامه نماز جماعت به امامت أبوبكر در روز دوشنبه است ، لكن ما كذب این امامت را در روز شهادت رسول خدا صلّى الله علیه و آله به اثبات رساندیم (385) .

ركن سوّم : اعتماد بر امارت دروغین أبوبكر بر حجاج در سال نهم هجرت دارد .

و ركن چهارم : اعتماد بر حدیث بستن درها جز پنجره أبوبكر دارد (386) .


[382] ـ فتح البارى ، ابن حجر عسقلانى ، 180 ج 13 .

[383] ـ صحیح بخارى 43 ج 5 .

[384] ـ سوره رعد ، آیه 17 .

[385] ـ به كتاب نظریات الخلیفتین به موضوع امامت أبوبكر در روز دوشنبه مراجعه شود .

[386] ـ سنن بخارى باب قول النّبى صلّى الله علیه و آله سدّوا الأبواب الاّ باب أبى بكر ، در حاشیه كتاب فتح البارى 11 و 12 ج 7 ، سنن مسلم 108 ج 7 ، ألبدایة و النّهایة 230 ج 5 .




[ شنبه 23 اردیبهشت 1391 ] [ 06:27 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب