تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

نظام سلطه در زمان أبوبكر و عمر و عثمان و دولت اموى و دولت زبیرى سعى كرد از قدرت مادّى خود نهایت استفاده را بنماید ، تا پایه هاى خود را تقویت ، و كیان خود را تثبیت كند ، لذا رویات دروغین زیادى مبنى بر شریك بودن افراد خود در حادثه غار منتشر كرد ، كه به صورتهاى گوناگون انجام مى گرفت .

و نیروهاى حاكم همیشه سعى در مقابله با فضائل امام علىّ بن أبى طالب علیه السّلام به وسیله روایات دروغین مى نمودند .

و در همین قضیّه امارت حج ، تمام روایات اتّفاق دارند كه أبوبكر به مدینه بازگشت و على علیه السّلام به عنوان أمیر حاجیان بسوى مكّه رفت ، لكن حزب قریش و یاران او با تمام قوى سعى كردند ، قضیّه امارت أبوبكر بر حاجیان را در سال نهم هجرت به دروغ بسازند و بگویند ، على علیه السّلام فقط سوره برائت را قرائت نمود .

و روایات صریحى كه اثبات كننده بازگشت أبوبكر به مدینه بعد از أمیر بودن بر حاجیان و گریه و بى تابى او هستند بسیارند ، كه سابقاً آنها را ذكر نمودیم (459) .

اما اسباب و عللى كه باعث مى شد روایات دروغینى ساخته و پرداخته شوند ، متعدّد مى باشند ، كه تعدادى از آن علل و اسباب سیاسى هستند .

و هدف آنها صحّه گذاشتن بر بدست گرفتن خلافت از طرف رجال سقیفه مى باشد ، كه فاقد تمام معیارهائى بودند كه مى توانست آنان را در رسیدن به قدرت و سلطه یارى نماید .

و مقصود بعضى از آن اسباب ایجاد مناقب دینى براى خلفا مى باشد ، تابه وسیله آن مناقب در دنیا و آخرت بر على علیه السّلام و دیگران برترى یابند .

و رجال حزب قریش بخوبى برترى مقام و منزلت دینى را بر مقام و منزلت سیاسى دریافته بودند ، لذا احادیث غیر قابل قبولى در این موضوع ایجاد كردند ، كه نمونه هاى بارز آن احادیث ، حدیث غار و حدیث امامت جماعت در روز دوشنبه و حدیث امارت حاجیان و حدیث بستن درها جز روزنه أبوبكر ، مى باشد .

و از آنجائى كه شیعیان همواره عید غدیر را در روز هجدهم ذى حجّه هر سال جشن مى گرفتند ، قواى اموى سعى در مقابله و ایجاد مزاحمت با آن نمودند ، لذا اعلان كردند روز بیست و ششم ذى حجّه بخاطر آنكه روز دخول نبىّ مكرّم حضرت محمّد صلّى الله علیه و آله و أبوبكر به غار بوده است ، جشن مى باشد ، و اموال هنگفتى براى این جشن هزینه نمودند ، و این تعصّب سیاسى و مذهبى تا مدّتى محدود استمرار داشت ، سپس شعله آن تعصّب خاموش و شدّت آن آرام شد (460) .

لكن مطلبى كه درباره داخل شدن رسول خدا صلّى الله علیه و آله به غار معروف مى باشد آن است كه دخول در غار در روزهاى آخر ماه صفر بوده و حضرت در روز أوّل ماه ربیع الأوّل به مدینه هجرت نمود .

و به خاطر چنین رقابت سیاسى دور از حقّ و انصافى ، این گروه با هر چیزى مخالفت كردند .

و بحمد الله در حال حاضر طوفان آن حوادث پایان یافته ، و مردم به واقعیّت بازگشته ، و آن مناسبت هاى دروغین را كنار گذاشته اند .

و حادثه دروغین دیگرى كه در این راستا ساخته شد ، در مراسم حزن و اندوه روز هجدهم محرّم به خاطر قتل مصعب بن زبیر نمایان گردید ، كه تنها براى مقابله با مراسم حزن و اندوه مسلمانان بر شهادت حسین زهرا علیه السّلام در روز دهم محرّم وضع شد .

لكن بخاطر آنكه مسلمانان چنین حادثه اى را قبول نداشتند ، این حادثه نیز بحمد خدا به عالم نسیان سپرده شد .

و رجال حزب قریش فاسق تلاش كردند ، فضائلى درباره غار و هجرت بوجود آورند كه یكى از آنها حدیث زیر مى باشد :

از أبوهریره نقل شده است كه أبوبكر صدّیق به پسر خود گفت : هرگاه براى مردم حادثه اى رخ داد به غارى كه من و رسول خدا صلّى الله علیه و آله در آن پناه بردیم ، برو و در همان جا بمان ، كه روزى تو صبح و شب در آن غار خواهد رسید .

این حدیث را بزار روایت نموده ، و در سند آن موسى بن مطیر قرار گرفته كه او كذّاب است (461) . و مسلّماً این حدیث از احادیث دروغینى مى باشد كه أبوهریره بر زبان رانده است ، و احادیث او بالغ بر بیش از شش هزار حدیث است ، و مقصود أبوهریره از این قبیل احادیث استوار كردن و تثبیت روایاتى مى باشد كه خود و اطرافیانش در زمینه حضور أبوبكر در غار ساخته و پرداخته بودند .

و ذكر شده است كه عمر بن الحطّاب « ألخطّاب » أبوهریره را بر دروغ بستن بر رسول خدا صلّى الله علیه و آله و به سرقت بردن اموال مسلمانان متّهم كرد (462) .

بنابراین أبوهریره اى كه به دنبال ثروتهاى سیاست پارس مى نمود ، با وسائل گوناگون سعى كرد فضائلى براى أبوبكر در غار و هجرت ایجاد نماید ، تا بدست گرفتن خلافت وى را درست جلوه دهد و بر خلافت عمر و عثمان و معاویه صحّه بگذارد .

و با داشتن چنین زبان قدرتمند در ساختن بدعتها و تزویر و تغییر وقایع ، أبوهریره ، میلیونر مشهورى گردید ، در حالى كه اصحاب رسول خدا صلّى الله علیه و آله سلمان فارسى و حذیفه بن الیمان و عمّار بن یاسر و أبوذر همگى فقیر از دنیا رفتند و مالك ثروتى نبودند (463) .


[459] ـ به بخش امارت حج همین كتاب مراجعه كنید .

[460] ـ به كتاب ألمنتظم ابن جوزى 206 ج 7 ، و ألبدایة و النّهایة 325 و 326 ج 11 و كامل ابن أثیر ، 155 ج 9 و العبر 42 ج 3 ، و شذرات الذّهب 130 ج 3 ، و تاریخ الإسلام 35 مراجعه كنید .

[461] ـ مجمع الزّوائد هیثمى 297 ج 3 .

[462] ـ ألبدایة و النّهایة 116 ج 8 شرح نهج البلاغه ابن أبى الحدید 113 ج 3 ، تاریخ آداب العرب 278 ج 1 .

[463] ـ ألمستدرك حاكم 51 ج 2 ، اُسد الغابه ، شرح حال سلمان .




برچسب ها: أحادیث ساختگى، روایات ساختگى،
[ پنجشنبه 11 خرداد 1391 ] [ 06:04 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب