تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

رسول خدا صلّى الله علیه و آله چون موسى علیه السّلام پنهانى و با ترس به غار و سپس به مدینه رفت ، و احدى جز علىّ بن أبى طالب علیه السّلام بر خروج وى اطّلاع نداشت ، و از آنجائى كه شمال مكّه در جهت راه مدینه بود ، خاتم الأنبیاء صلّى الله علیه و آله براى مخفى كردن امر خود به جنوب مكّه رفت . در حالى كه رجال حزب قریش این روش استوار را تكذیب كرده ، و قائل شدند سیّد أنبیاء صلّى الله علیه و آله در روز ، آنهم در برابر جمعى از بنى تیم بن مرّه كه در میان آنان مسلمان و كافر وجود داشت عبور كرد ، و خارج شد . زیرا عایشه روایت كرد كه : رسول خدا صلّى الله علیه و آله همیشه یا أوّل روز یا آخر آن به خانه أبوبكر مى آمد ، و چون أبوبكر حضرت را در آن وقت مشاهده نمود گفت : در این ساعت رسول خدا صلّى الله علیه و آله نیامده مگر براى امرى كه حادث شده است و داخل خانه شد .

حضرت صلّى الله علیه و آله فرمود : كسانى را كه نزد تو هستند بیرون كن أبوبكر گفت : جاسوسى نداریم آنها دختران من هستند .

حضرت صلّى الله علیه و آله فرمود : به من اجازه خروج داده شد .

گفتم همراه و مصاحب شما باشم اى رسول خدا ! حضرت صلّى الله علیه و آله فرمود : آرى مصاحب شو یا فرمود : خوب مصاحبتى مى باشد .

عایشه ادامه داد كه أبوبكر را دیدم كه از شدّت شادى گریه مى كرد سپس هر دو خارج شدند تا به غار ثور رسیدند (480) .

عایشه سعى بسیار نمود تا فضائل متعدّدى براى پدرش ایجاد كند ، و به وسیله آن فضائل بر اصحاب دیگر برترى یافته و مستحقّ خلافت گردد . و از همین فضائل كه هیچ اصل و اساسى ندارند ، قضیّه حضور أبوبكر در غار و هجرت وى با رسول خدا صلّى الله علیه و آله و امامت جماعت وى در روز دوشنبه یعنى همان روزى كه رسول خدا صلّى الله علیه و آله رحلت نمود ، مى باشند .

و عایشه در این زمینه قدرت فوق العاده اى داشت ، و درگیر شدن او به امر سیاست و اهتمام أبوبكر و عمر بدان امر وى را كمك كرد . لذا تمام وقت عایشه در خدمت خلافت و رجال آن سپرى مى شد .

و امر دیگرى كه عایشه را یارى كرد در گرفتار نبودن وى به تربیت كودكان و غذا دادن به آنها نمایان مى شد .

و قرار داشتن غرفه او در شمال مسجد نبوى این امر را آسان مى كرد كه بر اخبار اطّلاع یابد ، و با مردان سخن گوید و به خطبه هاى پیامبر صلّى الله علیه و آله و خلفاء و دیگران كه در مسجد ایراد مى شد گوش فرا دهد .

و از همین غرفه ذكر شده عایشه فتوى به قتل عثمان داد ، و در این میدان پیروز شد .

و كار وى به آنجا كشید كه قضیّه رضاع و شیر خوردن مردان را بدروغ وضع نمود تا بتواند آزادانه با مردان سخن گوید ، زیرا فتوى به جایز بودن شیر خوردن مرد ، از زن داراى شیر داد ، تا آن مرد فرزند رضاعى آن زن گردد ، پس جماعتى از شیر خواهرش امّ كلثوم دختر أبوبكر خوردند ، و بر عایشه اى كه اكنون خاله آنها شده بود وارد گردیدند (481) . او اعتقاد داشت خلافت و سیاست به این روایات دروغین احتیاج دارد . و همچنین معتقد بود براى تثبیت نظام و بر گرداندن معارضین و ساكت كردن آنان وجود چنین روایاتى ضرورت دارد .

او در روزهاى آخر عمر از كارهاى گذشته اش كه در بیان احادیث بى پایه و رهبرى فتنه هاى سیاسى در بصره و دیگر شهرها خلاصه مى شد ، نادم و پشیمان گردید و مى گفت : اى كاش برگى از این درخت بودم (482) .


[480] ـ مصنف ابن راهویه 586 ج 2 ، صحیح ابن حبّان 180 ج 14 .

[481] ـ طبقات ابن سعد 147 ج 8 ، أزواج النّبى و بناته تحت عنوان رضاع ، از همین مؤلف .

[482] ـ طبقات ابن سعد 74 ج 8 ، سیر أعلام النّبلاء 179 ج 2 .




برچسب ها: أحادیث ساختگى، روایات ساختگى، عایشه، زنان پیامبر (ص)،
[ سه شنبه 16 خرداد 1391 ] [ 07:59 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب