تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

از نكته هاى خنده دار و مسخره آمیز دنیا دخالت كردن كعب الأحبار در موضوع صلاحیّت امام على علیه السّلام براى خلافت مى باشد ، كه او صلاحیّت على علیه السّلام را رد نمود ، و صلاحیّت معاویه فرزند هند را براى احراز خلافت تائید كرد ! ... (606) و تا زنده ایم ، روزگار ، عجائب زیادى به صحنه مى آورد !

لكن چگونه عمر اقدام به چنین سؤالى از كعب درباره صلاحیّت على علیه السّلام براى خلافت مى كند ، در حالى كه خود درباره على چنین گفته است : او مولاى تو و مولاى هر مؤمن مى باشد ، و هركس على مولاى او نباشد اصلا مؤمن نیست (607) .

و تمام مسلمانان این مرجعیّت دینى و الهى را در بیعت غدیر تائید كردند ، یعنى در همان روزى كه هر فرد مسلمانى به مولاى خود على علیه السّلام چنین عرض كرد :

بخّ بخّ لك یابن أبیطالب ، أصبحت مولاى و مولى كلّ مسلم و مسلمة (608)

به به ، آفرین ، احسنت اى فرزند أبوطالب امروز مولاى من و مولاى هر مرد و زن مسلمان شدى

و در حالى كه مرجعیّت أهل البیت علیهم السّلام بر نصوص و متون قرآن و احادیث شریف استناد و اعتماد دارد ، در همان حال مرجعیّت كعب الأحبار و تمیم دارى و امثال آنها بر نصوص كتابهاى دروغین و احادیث ساختگى كه خدا و رسول آنها را تكذیب كرده اند ، اعتماد و استناد مى نمود .

و كعب به نصّ و متن دروغینى لب گشود كه به سبب آن عمر بن الحطّاب ( الخطّاب ) و دیگران را فریب داد ، و در این جمله خلاصه مى شد « ما من شئ الا و هو مكتوب فى التّوراة » هیچ چیزى وجود ندارد مگر آنكه در توراة نوشته شده است (609) .

و كمترین مراجعه اى به كتابهاى مقدّس ، دروغ بودن این حدیث را به اثبات مى رساند . بعلاوه خداوند سبحان در آیه زیر دروغ بودن كتابهاى اهل كتاب را اثبات كرده است .

مِنَ الَّذینَ هادُوا یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ(610)

گروهى از یهودیان كلمات خدا را از جاى خود تغییر داده اند

و صحابه پیامبر صلّى الله علیه و آله نیز دروغ بودن احادیث كعب و قصّه هاى او را به اثبات رسانیده اند  ، و بر این شیوه راویان و حافظان و علماء ، از صحابه پیروى كرده اند .

و بخارى كعب را تكذیب مى كرد ، لكن حدیث او را اخذ مى نمود (611)


[606] ـ شرح نهج البلاغه ، ابن أبى الحدید 115 ج 3 ، چاپ دار احیاء الكتب العربیّه .

[607] ـ به نقل دار قطنى ، در صواعق ابن حجر 107 .

[608] ـ مسند احمد بن حنبل ، 381 ج 4 ، سنن ابن ماجه ، 55 ج 1 ، سنن ترمذى ، 533 ، خصائص نسائى 3 .

[609] ـ أضواء على السّنّة المحمّدیّه ، أبوریّه ، 165 .

[610] ـ سوره نساء ، آیه 46 .

[611] ـ تفسیر ابن كثیر 106 ج 1 .




برچسب ها: قصّه گویان و تحریف حدیث، مرجعیت قصه گویان،
[ پنجشنبه 12 مرداد 1391 ] [ 08:10 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب