تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

به رغم آنكه كعب پیامبر صلّى الله علیه و آله را مشاهده نكرده ، و تمیم یك سال پیش از رحلت حضرت رسول صلّى الله علیه و آله مسلمان شده بود ، تمیم دارى و كعب الأحبار دو مرجع مهم براى مسلمانان مدینه شدند ، كه شریعت خدا را به صحابه یاد مى دادند .

و معلوم نیست چگونه این دو نفر در مسجد النّبى صلّى الله علیه و آله قصّه مى گفتند و موعظه مى كردند ، در حالى كه بزرگان صحابه از مهاجر و انصار در آن حضور داشتند ! و تمیم در زمان عمر هفته اى دوبار ، و در زمان عثمان هفته اى سه بار ، فرهنگ مسیحیّت را در مسجد النّبى صلّى الله علیه و آله براى مسلمانان منتشر مى كرد .

و كعب الأحبار نیز با مطرح كردن تمدّن یهودیّت در مسجد النّبى صلّى الله علیه و آله و در پایتخت مشهور پیامبر صلّى الله علیه و آله چون تمیم مشغول كار بود . در حالى كه در شهر مدینه امام على علیه السّلام و ابن مسعود و ابن أبى بسر مى بردند .

و مطرح كردن این احادیث دروغین از طرف این دو نفر بد سابقه و بدنام منجر به تحریف تفسیر بسیارى از آیات قرآن و تحریف احكام فقهى و اصول اعتقادى گردید .

و این دو نفر فرصت وجود خود را در مدینه غنیمت شمردند ، تا چیزى را كه برایش اسلام آورده بودند تحقّق بخشند .

و در مطرح كردن فرهنگ و احادیث آنان چند امر مساعدت نمود : كه از جمله آن امور احترام فوق العاده عمر و ترجیح آن دو بر تمام صحابه از مهاجر و انصار در مسأله موعظه دینى و قصّه گوئى بود . و همین احترام و ترجیح به اقوال آنها وثاقت و صحّت مى بخشید .

و از جمله آنكه این دو نفر افكار خود را در مسجد نبوى شریف مطرح مى كردند ، و با این كار ، هاله اى از صدق و روحانیّت بر احادیث دروغینشان اضافه مى گردید .

و طرح این افكار پلید قبل از نماز جمعه ، و در اجتماع مسلمانان ، تمیم را قادر ساخت افكار و احادیث خود را به تمام مردم مدینه و زائران آن منتقل نماید ، و به احادیث خود روحانیّت خاصّى ببخشد .

و از امور بسیار مهم آن است كه برخى از مردم خارج مدینه مثل شام و عراق و یمن و یا شهرهاى جزیره ، به كارهائى كه از خلفاء سر مى زد و سخنانى كه در مسجد النّبى صلّى الله علیه و آله در حضور خلیفه و صحابه گفته مى شد ، به عنوان اینكه اینها حقایقى هستند كه هیچگونه شكّى در آنها راه پیدا نمى كند ، نگاه مى كردند ! و مهمتر آنكه تمیم و كعب در زمانى به گفتن حدیث مشغول بودند كه گفتن و نوشتن حدیث نبوى از طرف عمر منع شده بود (622) . و سؤال از تفسیر قرآن و همچنین سؤال از مسائل اعتقادى و أحادیث نبوى جایز نبود . و در سایه همین ناتوانى صحابه از گفتن حدیث ، تمیم و كعب در شهر مصطفى صلّى الله علیه و آله به گفتن حدیث مى پرداختند ، و به این سبب تمیم و كعب به دو مرجع دینى تبدیل شدند ، كه صحابه براى پرسیدن مسائل دینى خود بدانها رجوع مى كردند . و حقّ درس دادن در مسجد هم فقط به آنها تعلّق داشت .


[622] ـ طبقات ابن سعد 240 ج 5 ، تاریخ ابن أثیر 107 ج 8 .




برچسب ها: قصّه گویان و تحریف حدیث، مرجعیت قصه گویان،
[ شنبه 14 مرداد 1391 ] [ 06:46 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب