تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

كعب امر مهمّى را ابداع كرد كه موجب شد بسیارى از مردم پیرو او شوند زیرا مى گفت : « هیچ چیزى وجود ندارد مگر آنكه در توراة نوشته شده است (675) » و چون مسلمانان لغت عبرى را نمى توانستند بخوانند ، در دست كعب و امثال او اسیر گردیدند ، و هر آنچه را كه بدان تمایل داشت و مى پسندید به اسم ، قال الله تعالى فى الكتاب المقدّس ، یعنى خداوند تعالى در كتاب مقدّس مى گوید ، نقل مى كرد .

و به وسیله همین نیرنگ ، كعب مرجع مهمّى براى گروهى از مسلمانان گردید و آنها را به هرجا مى خواست پیش مى برد . البته این مطلب درباره كسانى بود كه متوجّه دروغهاى او نمى شدند ، اما دیگران اقوال او را به كنارى مى انداختند ، و كسانى كه در جریان و خط كعب كشیده شدند در زمره یهودى زدگان قرار گرفتند ، و آنان حدیثى از كعب به نام پیامبر صلّى الله علیه و آله روایت كردند كه در آن چنین آمده بود :

« از طرف بنى اسرائیل حدیث بگوئید و در آن حرجى براى شما نیست (676) » .

و اخبار دیگر ذكر مى كنند كه عبدالله بن عمر بن العاص كه یكى از شاگردان كعب الأحبار بود ، در جنگ یرموك به دو خرجین از علوم اهل كتاب دست یافت ، و از همان علوم حدیث مى گفت ، و ابن حجر اضافه مى كند كه : « به همین جهت ائمه تابعین بسیارى از اخذ حدیث وى اجتناب مى كردند (677) » .

و در توراة تحریف شده ، خطابى براى یهودیان آمده است كه مى گوید : پروردگار تو را انتخاب كرد تا براى او ملّتى خاص و برتر و بالاتر از تمام ملّتهاى روى زمین باشى (678) .

و یكى از أدلّه موجود نزد یهودیان كه مى گوید این قوم بالاتر از بقیّه ملّتهاست ، این حدیث است كه مى گوید : « خداوند در طول شب با یعقوب كشتى مى گرفت و از دست او عاجز شد » بلكه خداوند از رهاشدن و فرار از یعقوب عاجز ماند ، به همین جهت بارى تعالى ناچار شد عواطف یعقوب را به حركت آورد ، و التماس كند تا وى را رها كند و چنین گفت : مرا رها كن فجر طلوع كرد .

پس یعقوب گفت : رهایت نمى كنم تا مرا مبارك كنى !

پس خداوند او را مبارك نمود ، و نام او را اسرائیل گذاشت . یعنى كسى كه با خدا كشتى مى گیرد و مبارزه مى نماید !

و همین احادیث رسوا كننده و خنده آور ، در زمان كعب و عبدالله بن سلام و تمیم دارى ، مرجع مسلمانان شدند و كعب و تمیم چنین أحادیثى را براى انحراف مسلمانان ، در روز جمعه و بقیه روزهاى هفته آنهم در مسجد النّبى صلّى الله علیه و آله مطرح مى كردند . و این در زمانى مطرح مى شد كه یهودیان به مردم جهان به دیده برده نگاه مى كردند ، زیرا در كتاب تلمود آمده است كه : ما ملّت برگزیده خدائیم ، و احتیاج به دو نوع از حیوان داریم یك نوع حیوان زبان بسته ، چون چهارپایان و احشام و پرندگان و نوع دیگر حیوان انسانى مى باشد ، و این نوع سایر امتّهاى شرق و غرب عالم هستند .


[675] ـ أضواء على السّنة المحمّدیّه ، أبوریّه 165

[676] ـ تفسیر ابن كثیر 4 ج 1

[677] ـ فتح البارى 167 ج 1

[678] ـ سفر تثنیه ، ألإصحاح 14




برچسب ها: كعب الأحبار، قصّه گویان و تحریف حدیث،
[ دوشنبه 20 شهریور 1391 ] [ 08:42 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب