تبلیغات
شهید حسادت

شهید حسادت
بحثی پیرامون علل شهادت اولین شهید حسادت و یکی از مظلومان بزرگ تاریخ رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)
نویسندگان

همانگونه كه تجاوز فریادگر بر رسول خدا صلّى الله علیه و آله كه منجر به قتل وى گردید (326) سبك شمردن سیره و سنّت رسول صلّى الله علیه و آله سبب گردید تا قضیّه اعتداء و تجاوز بر هجرت شریف وى و تغییر مبدء سال هجرى از ماه هجرت ، ربیع الأوّل به ماه محرّم آسان گردد .

پس حكومت زمینى ، روایات دروغینى بوجود آورد ، آنگاه فریبكارى هاى مشهودى در ملحق نمودن أبوبكر به قضیّه غار و هجرت و ملحق كردن گردانندگان حكومت مثل عثمان بن عفّان به آن ، آشكار و ظاهر گردید .

و از جمله این مخالفتهاى با حقیقت ملحق كردن افراد خانواده أبوبكر و خویشاوندان و اصحاب وى در این ماجرا مى باشد .

پس داستان سرایان شروع به نقل خدمات عایشه و أسماء و عبدالله بن أبى بكر در هجرت نمودند . و از مشاركت طلحة بن عبیدالله و صُهیب رومى و خادم أبوبكر و گلّه گوسفندان وى در یارى رساندن به هجرت سخن گفتند (327) .

لكن تجاوز و اعتداى عمر بن الحطّاب « ألخطّاب » بر هجرت نبوى با این وضع آشكار و بى پرده ، بى احترامى رجال حزب قریش را به هجرت ، و وقایع آن و رغبت آنان را در خاموش كردن درخشش و تحریف معجزات ، و فرونشاندن برق هجرت را با ساختن قضایاى دروغین ، كه اصلا در غار وجود نداشت ، و در حضور أبوبكر و عنكبوت و كبوتر در غار نمایان مى شد ، بخوبى بیان نمود . در حالى كه غار ثور أبداً شاهد حضور أبوبكر و كبوتر و عنكبوت نبود ، و غار ثور بسیار كوچك است و تحمّل حضور این همه موجودات را در كنار رسول خدا صلّى الله علیه و آله ندارد .

این غار ، همانند غار حرا مى باشد كه رسول خدا صلّى الله علیه و آله در آن به عبادت مى پرداخت ، و مساحت آن فقط دو متر مربع مى باشد ، و این مطلب تمام اكاذیب بنى امیّه و دیگران را كه در این زمینه براى مصالح سیاسى ساخته بودند ، رسوا مى نماید .

و چون عمر ، ماه هجرت پیامبر صلّى الله علیه و آله را تغییر داد ، و آن را سبك شمرد ، تغییرات متعدّدى در زمان وقوع بسیارى از روایات كه از سیره نبوى شریف و سیره مسلمانان سخن مى گفت بوجود آمد .

و همین تجاوز پرهیاهو و مشهود بر هجرت رسول خدا صلّى الله علیه و آله اعمال هدفدار دیگرى را آسان نمود ، كه منجر به تغییر حوادث هجرت گردید .

و قضیّه عنكبوت را از روایت داود پیامبر صلّى الله علیه و آله بدست آوردند ، زیرا موقعى كه جالوت در طلب او حركت مى كرد عنكبوت بر غار محلّ اختفاى او تار تنید (328) .

و أمیرالمؤمنین على علیه السّلام مى فرماید : خانه هاى خود را از تار عنكبوت پاك كنید ، زیرا وجود آن در خانه ها موجب فقر مى گردد (329) .

و همانطورى كه معلوم است از تار عنكبوتى كه مانع از دیدار ، در یك غار كوچك نمى شود چه نفعى بدست مى آید . در حالى كه نور از دو روزنه ، در غار ثور وارد مى شد ، و به آسانى غار را دائماً روشن مى كرد .

و هركس این غار شریف را از نزدیك زیارت نماید به سادگى و بدون هیچ سختى و بدون نیاز به تار عنكبوت و لانه كبوتر ، مطلب فوق را در مى یابد .

و روایات « راویان » قضیّه عنكبوت در غار و حضور أبوبكر و كبوتر در آن ، از طرف داستان سرایان مساجدى كه آنان را حكومت براى گفتن این گونه دروغها براى مسلمانان معیّن كرده بود بوجود آمد .

و قضیّه كبوتر وحشى و تخم گذاشتن در غار نیز فایده اى ندارد ، زیرا مشركین قریش كه در كنار دهانه غار ایستاده بودند ، در همان وقتى كه كبوتر را در غار مى دیدند مى توانستند به داخل غار نگاه كنند ، و ساكن غار را مشاهده نمایند . پس كبوتر اصلا مانع رؤیت آنان نمى شد . اما اگر غار دهها متر عمق داشت ممكن بود بگوئیم احتمالا بازگشت آنان بخاطر دیدن كبوتر در مدخل غار بوده ، و به همین جهت وارد غار نشدند .

و چون غارى كه از دو متر مربع تجاوز نمى كند ، بسیار كوچك است ، هیچ احتیاجى به عنكبوت و كبوتر در ایجاد مانع از رؤیت وجود ندارد .

و این داستان سرایان قضیّه حضور أبوبكر و عنكبوت و كبوتر را در غار بوجود آوردند و آن قصّه را به عظمت یاد كردند، تا فضیلت و منقبت دروغینى براى أبوبكر در غار بوجود آوردند ، كه بتواند با منقبت على بن أبى طالب علیه السّلام كه در بستر رسول خدا صلّى الله علیه و آله خوابید مقابله نماید . زیرا هجوم آوردن گردنكشان قریش بر خانه پیامبر صلّى الله علیه و آله و احاطه بر بستر وى و آشكار شدن خوابیدن على علیه السّلام بجاى او و نازل شدن آیه قرآن در شأن آن حضرت ، حكومت را بر آن داشت ، تا فضیلتى (330) براى خلیفه بوجود آورند ، كه با آن منقبت برابرى نماید .

و در همین راستا دولت ، موضوع حضور أبوبكر در غار ثور و هجوم مشركین بر وى را به دروغ بوجود آورد .

و اینجا دو احتمال در مورد رسیدن مشركان به غار ثور وجود دارد : احتمال أوّل آن است كه آنان هرگز به غار ثور نرسیدند ، و آنچه در این باره گفته شده از ساخته هاى سیاست مى باشد ، و این احتمال ضرورتاً آیه غار را انكار نمى نماید « در روزى كه به مصاحب و همراه خود فرمود : لا تَحْزَنْ إنَّ اللهَ مَعَنا » یعنى محزون مباش زیرا خداوند با ماست .

بلكه مى شود رسول خدا صلّى الله علیه و آله این سخن را به مصاحب خود عبدالله بن أریقط بن بكر بدون آنكه هجوم قریش بر غار تحقّق یابد فرموده باشد ، زیرا در هر لحظه اى از لحظات روزهائى كه در غار بسر مى بردند ، و روزهائى كه در حال هجرت مبارك بودند ، توقّع هجوم گردنكشان قریش را بر خود داشتند .

و طبیعى است پیامبر صلّى الله علیه و آله براى آرام كردن وى و نازل نمودن تسكین بر قلب او بفرماید « لا تَحْزَنْ إنَّ اللهَ مَعَنا » یعنى اندوهگین مباش زیرا خدا با ماست .


[326] ـ به كتاب هل اغتیل النّبى صلّى الله علیه و آله ، از همین مؤلّف مراجعه شود .

[327] ـ تاریخ طبرى 105 ج 2 ، ألبدایة و النّهایة 209 ج 3 ، طبقات ، ابن سعد 173 ج 3 .

[328] ـ تفسیر قرطبى 346 ج 13 .

[329] ـ تفسیر قرطبى 346 ج 13 .

[330] ـ أمالى طوسى 82 ج 2 ، تاریخ یعقوبى 39 ج 2 .




[ شنبه 9 اردیبهشت 1391 ] [ 06:21 ق.ظ ] [ سینا علی نسب ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


این وبلاگ گامی است کوچک در جهت روشنگری روشها و دفعات و نتیجه سوء قصدهایی که برای پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) بوسیله خلفای راشد و برخی نزدیکان ایشان که از دشمنان واقعی و ماری در آستین بودند بوقوع پیوسته است

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
ابزارهای مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب